Säkerhet
-
Säker inloggning
Vi använder bank-ID för säker tvåfaktorautentisering.
-
Kryptering av data
Videosamtal och datalagring skyddas med säker kryptering.
-
Lagring av information
All information behandlas som känslig information i enlighet med sekretesslagen och patientsäkerhetslagen. Videomöten på Snapmed spelas inte in och dokumenteras endast genom journalföring som vid ett vanligt läkarbesök. All information från frågor som skickas krypteras på våra servrar separat från annan personlig information om dig. För mer information hänvisar vi till våra användarvillkor och integritetspolicy.
Bokning, priser och återbetalningar
-
Vad händer om jag inte närvarar vid min bokade tid?
Eftersom tiden har reserverats för dig personligen och hudläkaren väntar på dig, kommer det tyvärr inte vara möjligt att få en återbetalning av det belopp du har betalat.
-
Ändring av tider och avbokning
Om du har bokat en tid och vill ändra eller avboka denna kan du kontakta oss på e-post via support@snapmed.no senast 24 timmar innan din avtalade tid, så hjälper vi dig med detta.
-
Vad kostar det att använda Snapmed?
Hudvård på video kostar 795 kr. Bildkonsultation till en hudläkare med svar inom 24 timmar kostar 395 kr.
-
I vilka fall kan jag få återbetalning?
Du kan inte få ersättning efter en hudläkartid. Om hudläkaren inte dyker upp till det bokade mötet inom 30 minuter kan du få en återbetalning. Du kan också få en återbetalning om Snapmeds tekniska problem förhindrade att läkartiden genomfördes. Kontakta support@snapmed.no om du har några frågor.
Recept och remisser
-
Skriver ni ut recept?
Vid behov kan vi skriva ut recept efter rådgivning via video och bild.
-
Kan ni remittera mig vidare?
Vi kan remittera dig vidare om det behövs för t.ex. biopsi som kräver fysisk konsultation
Tekniska frågor
-
Vilken sorts utrustning behöver jag för att använda Snapmed?
För att kunna använda Snapmed behöver du en mobil, PC / Mac eller surfplatta med en webbläsare och en kamera. Dessutom måste du ha bank-ID för säker inloggning.
-
Vad gör jag om jag får ett felmeddelande eller om jag inte kan använda tjänsten?
Du kan kontakta oss direkt på e-post support@snapmed.co, eller använda kontaktformuläret på vår webbplats så hjälper vi dig så snart vi kan.